کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

نرم افزار مرکز تماس و voip

کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

انواع کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

قبل از اینکه اقدام به انتخاب کمپین تبلیغاتی گوگل ادز کنید، گوگل از شما می‌خواهد که هدف و برنامه خود را برای انجام تبلیغات انتخاب کنید.

احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که کدام یک از این کمپین‌ها مناسب کسب‌وکار من خواهد بود؟ پیشنهاد گوگل برای هر یک از مشاغل و کمپین مرتبط با آن به شرح زیر است:

ترافیک وب سایت: کمپین‌های ویدیو، شاپینگ، دیسپلی و سرچ

فروش: کمپین‌های دیسپلی، شاپینگ و سرچ

سرنخ‌ها: کمپین‌های ویدیو، شاپینگ، دیسپلی و سرچ

برندسازی: کمپین‌های ویدیو و دیسپلی

محصول و مارک تجاری: کمپین‌های دیسپلی و ویدیو

افزایش نصب اپلیکیشن: کمپین اپلیکیشن

بر همین اساس لیستی از انواع کمپین تبلیغاتی گوگل ادز‌ را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع شارژ اکانت گوگل ادز در کنار داشتن اطلاعات در مورد هر کدام از کمپین‌ها می‌تواند شما را یک پله به موفقیت در بالا بودن تبلیغ کسب‌وکارتان در google نزدیک کند. اما باید بدانید که از میان انواع کمپین تبلیغاتی گوگل ادز کدامیک مناسب کسب‌وکار شما است که نیاز به دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اینجا احساس می‌شود. در ادامه این مطلب با انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز آشنا خواهید شد.

1. کمپین شبکه دیسپلی یا نمایشی (Display Network Campaigns)

2. کمپین سرچ یا جستجو (Search Network Campaigns)

3. کمپین ویدئویی (Video Campaigns)

4. کمپین شاپینگ (Shopping Campaigns)

5. کمپین اپلیکیشن (App Campaigns)  

6. کمپین هوشمند (Smart)

کمپین گوگل ادز چیست؟

کمپین گوگل ادز (Google AdWords) یک کمپین تبلیغاتی در حساب Google Ads است. یک کمپین تبلیغاتی گوگل معمولا از چند گروه تبلیغاتی تشکیل شده است. به مجموعه‌ای از گروه تبلیغاتی یا Add Group (اد گروپ) که دارای تنظیمات یکسان هستند، کمپین گفته می‌شود. این گروه‌های تبلیغاتی متن‌های تبلیغاتی متفاوتی را بر اساس نوع کلمۀ کلیدی که کاربر ممکن است در موتور جستجوی گوگل تایپ کند، ارائه می‌دهند.

 

انواع کمپین گوگل ادز با هدف تبلیغاتی مشخصی ساخته می‌شود. کمپین‌های مختلف در گوگل ادز می‌توانند شامل Search Network Ads (تبلیغات در شبکۀ جستجوی گوگل)، Display Ads (تبلیغات نمایشی)، Video Ads (تبلیغات ویدیویی) یا غیره باشند.

همان‌طور که اشاره شد هر کمپینی، هدفی دارد. به‌عنوان‌ مثال وقتی کمپین Display راه‌اندازی می‌کنید نمی‌توانید انتظار افزایش فروش از آن را داشته باشید چون هدف این کمپین، آگاهی است.

یک کمپین تبلیغاتی گوگل ادز چیزی فراتر از این است که پس از راه‌اندازی آن یک‌جا بنشینید و منتظر باشید تا کاربران روی تبلیغات شما کلیک کنند. باید مطمئن شوید کمپینی که ایجاد کرده‌اید به افراد مناسبی نمایش داده شده و برای کلمات کلیدی که بازدهی بالا و سودمندی دارند بهینه شده است.

به‌این‌ترتیب بودجه کمپین شما به بهترین شکل ممکن صرف رسیدن به هدف خواهد شد. اکنون که می‌دانید کمپین گوگل ادز چیست اجازه دهید شما را با انواع کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز نیز آشنا کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.