پرفورمنس مارکتینگ چیست؟
پرفورمنس مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن تبلیغکننده، تبلیغات خود را در یک کانال مشخص قرار میدهد و سپس بر اساس نحوه عملکرد آن کانال، به او هزینه پرداخت میکند.
به بیان دیگر میتوان گفت که پرفورمنس مارکتینگ یک نوع بازاریابی دادهمحور است که در آن بر اساس نتایج دادههای کمپین بازاریابی تصمیمگیری میشود.
بازاریابی عملکرد بر اساس یک حلقه بازخورد فعال و تکراری انجام میشود:
کمپینها را اجرا کنید، ببینید چه چیزی بهتر کار میکند، آن را تکرار کنید.
آنچه که پرفورمنس مارکتینگ را از سایر روشهای مارکتینگ متمایز میکند، داشتن دو ویژگی است:
وجود شاخصهایی که عملکرد را اندازهگیری میکنند.
هزینه تنها به شرط مؤثر بودن تبلیغ پرداخت میشود.
اجرای پرفورمنس مارکتینگ
استراتژی پرفورمنس مارکتینگ را میتوان به روشهای مختلفی اجرا کرد و انتخاب روش خاص کسب و کارتان، به عوامل مختلفی بستگی دارد. تبلیغات دیجیتال، جنبه مهمی از بازاریابی در پرفورمنس مارکتینگ است.
هر زمان که مشتریان بالقوه، تبلیغات را مشاهده کرده و روی آن کلیک کنند، شانس موفقیت شما را افزایش میدهند؛ چیزی که هر کسب و کاری به دنبالش است.
- چهارشنبه ۱۸ مهر ۰۳ ۱۵:۳۴
- ۴ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر