تبلیغات کلیکی

نرم افزار مرکز تماس و voip

تبلیغات کلیکی

چگونگی عملکرد تبلیغات کلیکی

Click Advertising عملکرد ساده‌ای دارد. در گام اول، یک تبلیغ‌دهنده (می‌تواند شخص یا شرکت باشد) تبلیغ خود را در یک پلتفرم تبلیغات کلیکی ثبت می‌کند و هزینه مشخصی برای هر کلیک تعیین می‌کند. سپس، تبلیغ‌ها در مکان‌هایی که کاربران به آن‌ها دسترسی دارند، نمایش داده می‌شوند. هر زمان که کاربری بر روی تبلیغ کلیک کند، تبلیغ‌دهنده بر اساس مبلغ مشخص شده، هزینه‌ای را پرداخت می‌کند. این هزینه معمولاً بر اساس نوع کلیک، موقعیت تبلیغ و رقابت در بازار تعیین می‌شود.

تعرفه تبلیغات کلیکی چگونه تعیین می‌شود؟

دو روش برای تعیین تعرفه تبلیغات کلیکی وجود دارد. روش اول، شیوه‌ای است که موتورهای جستجو برای تبلیغات کلیکی خود به کار می‌گیرند. آن‌ها چیزی شبیه مزایده برگزار می‌کنند (Bid-based). با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای نمایش تبلیغ در موتورهای جستجو، این روش طبیعی و کاملاً اجتناب‌ناپذیر است. به همین علت، برای کلمات کلیدی مختلف، قیمت‌های متفاوتی اعلام می‌شود.

البته در عمل، ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های بسیاری از این نوع مزایده وجود دارد که خارج از موضوع بحث ماست. مثلاً موتورهای جستجو صرفاً به خاطر هزینه‌ی بیشتر، حاضر نیستند یک صفحه‌ی بسیار ضعیف را نمایش دهند. بنابراین کیفیت صفحه را هم می‌سنجند و در محاسبات خود دخیل می‌کنند.

اما وقتی تقاضا برای تبلیغ در شبکه‌های پخش و توزیع تبلیغ، به اندازه‌ی تقاضا برای موتورهای جستجو زیاد نیست، مزایده چندان معنا نخواهد داشت و معمولاً آن‌چه در عمل اتفاق می‌افتد، تعیین نرخ ثابت و مشخص به ازاء هر کلیک است که اصطلاحاً به آن Flat-rate Policy گفته می‌شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.