مراحل راه اندازی تماس
برای راه اندازی کال سنتر شما باید مراحل زیر را طی کنید:
هدف اصلی مرکز تماس خود را تعیین کنید
قبل از اینکه به دنبال کار واقعی یک مرکز تماس باشید از خود بپرسید که چرا به آن نیاز دارید و هنگامی که هدف اصلی مرکز تماس خود را بهوضوح تعریف کردید، آنچه را که برای راه اندازی یک کسبوکار موفق مرکز تماس نیاز دارید، در نظر بگیرید. شما باید برای تعیین هدفهای خود جهت راه اندازی مرکز تماس باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:
- اهداف مشتریان شما چیست؟
- برای مشتریتان چه میخواهید؟
- نتیجه تعاملتان با مشتری چه میخواهید باشد؟
- میخواهید مشتریان پس از دریافت محصول یا خدمات شما چه احساسی داشته باشند؟
- آیا اقدامی وجود دارد که مشتریان خود باید انجام دهند؟
هدفهای اصلی شما به نیازهای خاص کسبوکار شما بستگی دارد:
اگر یک کسبوکار کوچک یا استارتآپ را اداره میکنید، شاید هدف اصلی شما در راه اندازی مرکز تماس جذب مشتریان جدید یا سادهسازی پرداخت و پردازش سفارش باشد. اگر مسئولیت کسبوکار بزرگتری را بر عهده دارید، شاید هدف اصلی شما رضایت مشتری و ارائه پشتیبانی کلی بهتر باشد. پس از تعیین هدف اصلی شما، باید از معیارهای مرکز تماس استفاده کنید که میتوانند بهعنوان شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) برای سنجش موفقیت خدمات مرکز تماس شما عمل کنند.
تعیین بودجه راه اندازی کال سنتر
تعیین بودجه برای داشتن یک مرکز تماس کاربردی، قدم بعدی است. حساب جیب خود را داشته باشید و ببینید چقدر میتوانید هزینه کنید. المانهایی مانند تعداد کارکنان، اندازه و موقعیت تجهیزات و نوع تکنولوژی و ابزارها در تعیین بودجه اهمیت فراوانی دارند. تجزیه و تحلیل کنید درآمد ماهانه، هزینههای ثابت و متغیر شما چقدر است. شما این امکان را دارید از نیروی کار دور کار نیز برای صرفه جویی در هزینههای راه اندازی استفاده کنید.
- یکشنبه ۰۶ آبان ۰۳ ۱۳:۲۱
- ۱ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر