مرکز تماس چیست؟
مرکز تماس یک شرکت یا شعبه متمرکز یک شرکت است که خدمات مخابراتی و سایر خدمات ارتباطی را ارائه میدهد. مسئولیتهای اصلی آن شامل برقراری تماسهای ورودی، مدیریت تماسهای خروجی یا دریافت و انتقال ایمیلها یا چتهای اینترنتی و سایر کانالهای ارتباطی است. دیگر خدمات مرکز تماس ممکن است شامل انجام نظرسنجی برای تحقیقات بازار، یافتن سرنخهای فروش و کمک به سازماندهی بهتر ارتباطات تلفنی برای یک کسبوکار باشد.
مرکز تماس (Call Center) چیست؟
مرکز تماس تیمی متشکل از متخصصان خدمات مشتری هستش که به تماس های تلفنی مشتریان در مورد خدمات یا محصولات شرکت جواب میدن و اونها رو راهنمایی میکنن.
خیلی از مراکز تماس روی رضایت مشتری تمرکز میکنن و پشتیبانی جامع رو ارائه میدن. بعضی از مراکز تماس هم ممکنه هدفشون افزایش تولید سرنخ، جذب مشتریان جدید یا ساده سازی پردازش سفارش و پرداخت باشه.
صرف نظر از این، مراکز تماس نقش مهمی در ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری ایفا میکنن و بنابراین، اونها برای تقویت روابط همیشه باید سطح بالایی از خدمات رو ارائه بدن. این یعنی نمایندگان مرکز تماس باید در هنگام تعامل با مشتریان، آگاه، صبور و مفید باشن.
همچنین مهمه که به این نکته توجه داشته باشین که کال سنتر (Call Center) با کانتکت سنتر (Contact Center) متفاوت هستش. کانتکت سنتر ارتباطات مشتری رو در کانال های مختلف از جمله ایمیل، چت، برنامه های پیام رسان یا رسانه های اجتماعی مدیریت میکنه. در حالی که مرکز تماس فقط مدیریت تماس های تلفنی مشتریان رو برعهده داره.
- یکشنبه ۰۶ آبان ۰۳ ۱۳:۲۲
- ۱ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر