منظور از نگهداری شبکه تلفن VOIP چیست؟
نگهداری شبکه تلفن VOIP شامل مجموعهای از فعالیتها و فرایندها میشود که هدف آنها حفظ کیفیت صدا، امنیت اطلاعات و دسترسی مداوم به خدمات ارتباطی است. این فعالیتها میتواند شامل بهروزرسانی نرمافزارها، مانیتورینگ عملکرد شبکه، مدیریت امنیت و پشتیبانی فنی باشد. با توجه به پیچیدگی و گستردگی این شبکهها، نیاز به داشتن دانش و مهارتهای فنی بالا برای نگهداری صحیح آنها بیش از پیش احساس میشود.
نگهداری از شبکه تلفن VoIP شامل مجموعهای از فعالیتها و اقدامات است که هدف آنها حفظ عملکرد بهینه، پایداری و امنیت شبکههای VoIP است. این فعالیتها شامل موارد بهروزرسانی نرمافزارها و سختافزارها، مانیتورینگ و نظارت بر عملکرد شبکه، مدیریت پهنای باند و ترافیک شبکه، پشتیبانی فنی و عیبیابی، امنیت شبکه و مستندسازی و گزارش دهی میشود.
پشتیبانی شبکه تلفن VOIP خدماتی است که پس از نصب و راه اندازی سیستم تلفن ویپ توسط مجری ارائه میشود. شرکتها در ابتدای راهاندازی، دورهای جهت پشتیبانی رایگان سیستم تلفن تحت شبکه ارائه میکنند تا به ثبات و پایداری سیستم برسد. برای دریافت خدمات و پشتیبانی VoIP به صورت مستمر، میتوان با تنظیم قراردادهای دورهای (فصلی، شش ماهه یا سالیانه) اقدام کرد.
در طول مدت قرارداد پشتیبانی، شرکت مجری متعهد است که طبق مفاد قرارداد، مرکز تلفن ویپ شما را از نظر نرمافزاری و سختافزاری بهطور کامل بررسی و عیبیابی نماید. همچنین، تهیه نسخههای پشتیبان منظم و رفع سریع هرگونه مشکل یا خطایی که در سیستم شما رخ دهد، ازجمله وظایف این شرکت در طول دوره نگهداری شبکه تلفن ویپ خواهد بود.
چه خدماتی معمولا توسط شرکتهای پشتیبانی VoIP ارائه میشود؟
همانطور که گفتیم، همهچیز به بندهای قرارداد بستگی دارد. اما عموما موارد زیر توسط شرکتهای پشتیبانی VoIP ارائه میشوند:
بازدید دورهای از سیستم کلی و تجهیزات مرتبط
تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات بهصورت دورهای برای مواقع ضروری
عیب یابی مرکز تلفن VoIP در صورت بروز مشکل
افزودن امکانات و قابلیتهای جدید (مثل اضافه کردن یک کارمند جدید) در صورت نیاز
ارائه مشاوره برای استراتژیهای استفاده از VoIP در بازاریابی
- یکشنبه ۰۶ آبان ۰۳ ۱۴:۱۲
- ۱ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر