سئو محلی

نرم افزار مرکز تماس و voip

سئو محلی

سئو محلی (Local Seo) چیست؟

در سئو محلی، مکان جغرافیایی کسب‌وکار و موقعیت جغرافیایی کاربر به عنوان عوامل مهمی در تعیین نتایج جستجوی محلی اهمیت دارند. گوگل و سایر موتورهای جستجو از IP آدرس کاربر برای تشخیص موقعیت جغرافیایی او استفاده می‌کنند تا نتایج جستجو را متناسب با مکان فعلی کاربر نمایش دهند.

سئو محلی، برای اکثر بیزینس‌ها مخصوصا برای کسب‌وکارهای محلی، بسیار مناسب است و مشتریان خود را در نزدیکی منطقه جغرافیایی خود دنبال می‌کند. این استراتژی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی و برای کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت‌ها و محصولات آنها بهترین و نزدیک‎‌ترین پیشنهاد را بدهد. در صورت که برای سئو محلی دانش کافی ندارید می‌توانید از متخصصان حوزه خدمات سئو سایت مشاوره بگیرید.

بسیاری از افراد زمانی که نیاز به خدمات یا کسب‌وکارهای محلی به صورت اضطراری دارند، بکارگیری از سئو محلی به کسب‌وکارها این فرصت را به آنها می‌دهد تا به راحتی آن مکان‌ها را پیدا کنند. به همین دلیل، آگاهی از اصول و تکنیک‌های سئو لوکال برای کسب‌وکارها بسیار اهمیت دارد.

از جمله اقداماتی که می‌توان برای بهبود سئو محلی انجام داد، بهینه‌سازی صفحه وب، ثبت در دایرکتوری‌های محلی، تشویق نظرات مثبت و ایجاد محتوای مرتبط است. در نهایت، Local seo به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا افراد در جستجوهای محلی پیشنهادهای بهتری را دریافت کرده و در نهایت برای خود افزایش ترافیک داشته باشند.

چرا سئوی محلی مهم است؟

بیشتر از همیشه افراد به دنبال نتیجه‌های محلی‌ در موتور جستجو هستند. موتورهای جستجو جایگزین دفترچه تلفن‌ها و صفحات زرد شده اند. همچنین گوگل و دیگر نتایج جستجو توجه بیشتری را به جستجوی محلی دارند. اگر شما موردی را در گوگل جستجو کنید، نتایجی را ارائه می‌دهد که مربوط به یک مکان خاص بر اساس آدرس IP کاربر است. اگر شما یک شهر یا منطقه خاص را در جستجوی خود ذکر کنید، گوگل جستجوی خود را محدود کرده و مکان‌های خاصی را جستجو می‌کند. سئوی محلی می‌تواند کارهای زیادی برای کسب‌وکار شما انجام دهد و می‌تواند در رتبه‌بندی شما تاثیر بگذارد.

به عنوان مثال می‌توان نام رستوران‌های ایتالیایی را جستجو کرد و بنابراین فهرستی از نتایج در گوگل به نمایش در می‌آید. همراه این فهرست، صفحه‌ای از گوگل مپ نشان داده می‌شود که در آن نقطه‌های قرمز رنگی مشخص شده که مکان‌های پیشنهادی را روی نقشه به کاربر نشان می‌دهد. همچنین کاربر می‌تواند روی فهرستی از سایت‌های نشان داده شده کلیک کند و با خواندن نظرات، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند.

تا همین چند سال پیش وقتی هنوز گوگل اینقدرها محبوب نبود، برای پیدا کردن یک مغازه، کسب‌وکار یا هر سرویسی در نزدیکی محل زندگیتان باید از دوستان و آشنایان سراغ می‌گرفتید یا به صفحات نیازمندی روزنامه ها مراجعه می‌کردید. البته این جستجوها در موارد زیادی هم موفقیت آمیز نبود. امروزه اما نیازی به این کارها نیست. کافی است سرویسی که نیاز دارید، در گوگل جستجو کنید تا لیستی از مراکز مورد نیاز شما را نشان دهد. حتی می‌توانید در عبارت جستجوی خود مکان جغرافیایی خود را هم بیان کنید تا نتایجی دقیقا مرتبط و موجود در منطقه جغرافیایی خودتان را مشاهده کنید.

بررسی‌ها نشان داده که امروزه نیمی از کسانی که یک جستجوی محلی را در گوشی تلفن همراه خود انجام می‌دهند، پس از یک روز به‌صورت فیزیکی به مکان‌های موردنظر مراجعه می‌کنند، این رقم برای کامپیوترها 34 درصد است. همچنین 18 درصد جستجوهای محلی در گوشی‌های موبایل پس از یک روز به خرید منجر می‌شوند و 78 درصد آن‌ها هرچند دیرتر اما در نهایت به یک خرید فیزیکی ختم می‌شوند.

علاوه بر این‌ها باید بدانید در سال 2017، چیزی در حدود 97 درصد مشتریان کسب‌وکارها، آن‌ها را از طریق گوگل جستجو کرده اند. این رقم قطعا در حال حاضر بیشتر هم شده است. همه این آمارها را گفتیم که نشان دهیم جستجوی محلی اهمیت زیادی برای کسب‌وکارها دارد. بخصوص کسب‌وکارهایی که به مکان فیزیکی وابسته بوده یا در کنار وب‌سایت یک مغازه یا فروشگاه هم دارند. سرمایه‌گذاری روی جستجوی محلی می‌تواند ترافیک و در نتیجه خرید زیادی برای این کسب‌وکارها فراهم کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.